Firma B2B może zwiększyć sprzedaż dzięki mniejszej liczbie transakcji o wysokiej wartości, w przeciwieństwie do swojego odpowiednika, firmy B2C, która będzie musiała dokonać wielu transakcji sprzedaży, aby uzyskać porównywalną kwotę.

Model współpracy B2B oznacza, że firmy odsługują inne przedsiębiorstwa i nie prowadzą sprzedaży dla klientów indywidualnych. Umożliwia to również przekierowanie większej ilości zasobów i skupienia się na innych funkcjach biznesowych, takich jak sprzedaż czy obsługa klienta.

W jaki sposób działają przedsiębiorstwa B2B?

Zwiększenie sprzedaży za pomocą platform B2B

Pozyskiwanie i utrzymanie klientów w modelu sprzedaży B2B wymaga więcej czasu i wysiłku, niż podczas sprzedaży detalicznej. Na rynku istnieje wiele firm o modelu sprzedaży B2B, które potrzebują pozyskania nowych klientów do osiągania założonych zysków. W związku z tym mogą współpracować z platformami handlowymi B2B online, korzystanie z których jest łatwe dla klientów. Ważne jest również, aby usprawnić obsługę klienta i łańcuch dostaw, oferować terminowe i stałe dostawy zamówień, aby wyprzedzić konkurencję.

Platformy handlowe B2B mają kluczowe znaczenie dla sukcesu firm działających w różnych branżach. Dla przedsiębiorstw, które oferują produkty i usługi świadczone innym firmom pomoże to osiągnąć zyski i daje wiele możliwości rozwoju, pozyskiwania nowych klientów również na rynku międzynarodowym. Dobrze zaprojektowane rozwiązania e-commerce zapewniają dostęp do portali handlowych B2B z odpowiednimi zasobami, takimi jak opisy produktów, recenzje, informacje o wysyłce i obsłudze, a także konto, historia zamówień i informacje o śledzeniu dostaw.

Wykorzystując możliwości personalizacji platform handlu elektronicznego B2B, jak ta ze strony https://merxu.com/, możesz nawet dostosować wygląd swojej witryny sklepowej lub wybrać produkty, które wyświetlają się jako pierwsze, w oparciu o preferencje kupującego. Co najważniejsze, twój zespół sprzedaży uzyskuje dostęp do danych o każdym kliencie i jego transakcjach, pomagając im oferować spersonalizowane, zorientowane na klienta aktualizacje i wsparcie. Dzisiejsza technologia ułatwia firmom nawiązywanie długotrwałych relacji z klientami oraz dotarcie do nowych.