Twój szef polecił ci zorganizowanie szkolenia dla waszego zespołu – w sumie to nic trudnego, prawda? Ale czy masz pewność, że firma, którą wybierzesz, faktycznie podoła zadaniu? Czy jesteś pewien, że szkolenia spodobają się zespołowi i będą miały jakąś wartość dodaną? A może to będzie jedna wielka klapa, a szef po wszystkim będzie szukał winnego niepowodzeń? Kto będzie tym kozłem ofiarnym?

 

Dobra firma szkoleniowa to taka, która ma referencje, która działa na rynku od lat, z którą współpracują najlepsi trenerzy. Gdzie taką znaleźć? Gdzie szukać dobrych szkoleń?

Dobry research

Pierwszym krokiem jest oczywiście internet. Na stronach internetowych firm szkoleniowych, portali szkoleniowych, forach internetowych, na stronach uczelni oraz w mediach społecznościowych można znaleźć wiele informacji na temat szkoleń.

Zorientuj się także, czy w okolicy nie odbywają się jakieś branżowe wydarzenia – konferencje, targi branżowe oraz seminaria. To doskonałe miejsce do zdobywania wiedzy i nawiązywania kontaktów z innymi specjalistami z danej branży.

Warto zajrzeć na portale edukacyjne, które oferują zarówno płatne, jak i bezpłatne kursy, wideo-lekcje i webinaria na różne tematy.

Istnieje jeszcze jedno źródło – często najbardziej sprawdzone. To poczta pantoflowa. Warto zapytać znajomych oraz współpracowników, czy nie znają dobrych szkoleń lub kursów, które mogą Cię zainteresować. A może są w stanie polecić jakąś firmę szkoleniową?

Co mówią o firmie i szkoleniu?

Gdy już trafisz na ciekawą ofertę szkoleń, koniecznie sprawdź referencje firmy. Referencje to opinie i rekomendacje, które udzielają osoby lub organizacje, które współpracowały z daną firmą w przeszłości. Mogą one pomóc potencjalnym klientom lub partnerom biznesowym w podjęciu decyzji o nawiązaniu współpracy z daną firmą.

Referencje mogą być wykorzystane na stronie internetowej, w materiałach marketingowych oraz w prezentacjach dla potencjalnych klientów, aby pokazać pozytywne opinie innych osób i organizacji. 

Często na stronie www jest specjalny dział zwany testymoniale. Testymoniale to opinie i rekomendacje, które udzielają zadowoleni klienci lub użytkownicy produktów lub usług danej firmy. Są to krótkie, pozytywne wypowiedzi, które potwierdzają jakość produktów lub usług i są wykorzystywane w celach marketingowych.

 

Jeśli więc chcesz, by twój szef był zadowolony z firmowego szkolenia, przyłóż się do wyboru wykonawcy. To nie może być pierwsza lepsza firma. Lepiej postaw na taką, która cieszy się dobrą opinią i z której korzystali już inni. Referencje, trenerzy, oferta – te trzy rzeczy powinny stanowić spójną całość i dawać gwarancje, że wybrałeś mądrze.