Ważną częścią reklamy internetowej, jest z pewnością pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania.

Każdy właściciel strony zdaje sobie sprawę że im lepsza pozycja, tym więcej wejść na stronę można zyskać. Obecnie większość wejść na naszą stronę generują wyszukiwarki, najpopularniejszą wyszukiwarką jest dziś Google, według badań udział wyszukiwarek Google, w naszym kraju, skupia ponad 95 % użytkowników, inne wyszukiwarki takie jak Bing są zdecydowanie mniej popularne. Dzieje się tak ze względu na bardzo trafny algorytm, który opierając się głównie na linkach, jakie prowadzą do pozycjonowanej strony, ustawia ją w pewnym miejscu w wynikach wyszukiwania. W związku z tym każdy webmaster powinien walczyć o linki, dzięki którym zapewni ruch na swojej stronie. W tym celu, można dodawać linki, do katalogów stron, lub też kupować je na innych stronach, najlepiej jeżeli strona na której zamieścimy linki, ma podobną tematykę do naszej wówczas skuteczność linka, jest największa i pozycjonowanie wówczas przynosi nam najlepsze efekty, i będziemy mogli liczyć na dużą ilość wejść. Warto pamiętać iż linki powinniśmy zdobywać ze stron o wysokiej reputacji, uważa się iż są najbardziej skuteczne, dodatkowo także możemy pozyskać linki ze strony takich jak Facebook, mocnych portali które z pewnością pozwolą na lepsze rankowanie naszej strony. Oczywiście sposobów na sposób na zdobywanie linków jest bardzo wiele, z pewnością agencja SEO będzie wiedziała w jaki sposób zrobić linki prowadzący do naszej strony.

Promocja strony w wynikach wyszukiwania Google

Jak sprawdzić czy nasze linki będą działały?

Jednak zdobywanie linków to nie wszystko, jak wiadomo powinny być one w pewien sposób zauważone przez Google, roboty które poruszają się po stronach powinny odnotować linki prowadzące do naszej strony, dzięki czemu Google będzie mogło zmieniać miejsce naszej strony w rankingu. Z pewnością warto notować adresy na których umieszczone są nasze linki, sprawdzać czy są to strony zaindeksowane, dzięki czemu będziemy znali nami realne tempo przebywania linków prowadzących do naszej strony. Naturalnie możemy wykorzystać takie narzędzie jak google url checker, czyli narzędzie który pozwoli sprawdzić obecność danej go adresu URL w indeksie.